Zdraví

Historie koření od vzniku obchodních cest až po současnost

Historie koření od vzniku obchodních cest až po současnost

Koření, které se vyznačuje silnou vůní a celou škálou chutí, mělo od pradávna pro lidi magickou přitažlivost. Brzy se z něj stal velice výnosný a dobře přepravitelný obchodní artikl.

Jak vybavit jídelnu? Vytvořte prostor pro příjemná rodinná setkání


Jak vybavit jídelnu? Vytvořte prostor pro příjemná rodinná setkání

I když už dnes není samostatná jídelna tolik typická, přesto by jídelní kout měl tvořit oddělenou součást prostoru, která je určena ke společnému jídlu a rodinnému setkávání. V rámci otevřeného obytného prostoru může jídelna působit jako přirozené oddělení kuchyňského pracovního prostoru a obýváku, kde se odpočívá. Jak si ji co nejlépe zařídit?

Vědci věří, že spánek slouží k zapomínání

Vědci věří, že spánek slouží k zapomínání

Proč sníme? Jednak z odvěkých otázek lidstva byla možná právě zodpovězena. Spánek je pro nás enigmou.

Detoxikace aneb po únavném létě je čas na pořádnou očistu

Detoxikace aneb po únavném létě je čas na pořádnou očistu

S příchodem podzimu je ideální čas na detoxikaci celého těla. Pokud se cítíme oslabeni a unaveni, je to známka toho, že našemu tělu něco chybí, nebo naopak přebývá. Je potřeba se zbavit nahromaděných škodlivých látek a připravit tělo zase na další náročnou část roku, jako je třeba hektická zima

Proč je důležité dodržovat pitný režim a jaký příjem tekutin je ten správný

Proč je důležité dodržovat pitný režim a jaký příjem tekutin je ten správný

I malé dítě ví, že dodržování pitného režimu je velice důležité pro naše zdraví. Není to jen nějaký rozmar našich rodičů, kteří nám každou chvíli připravovali vhodný nápoj nebo podávali lahev s vodou.

Ajurvéda: Omlazení prostřednictvím péče o sebe sama

Ajurvéda: Omlazení prostřednictvím péče o sebe sama

Jsou dny, kdy je nám opravdu na nic. Cítíme se pod psa a nemáme ani trošku energie. Ajurvéda se zabývá rovnováhou v lidském životě a poskytuje nám tipy, jak obnovit svou energii a najít rovnováhu pro tělo i duši.

Léčivá síla a použití granátového jablka

Léčivá síla a použití granátového jablka

Ve chvíli, kdy se rozhodneme rozkrojit si granátové jablko, musíme být plně soustředění a trpěliví. Stačí špatně zaříznout a rudé kuličky se rozprsknou všude kolem. Ale my víme, že následná odměna stojí za to, nejen chutí, ale také svou léčivou silou v různých oblastech našeho zdraví.

Jak zpracovat bezinky: Připravte si lahodný sirup nebo ovocný koláč

Jak zpracovat bezinky: Připravte si lahodný sirup nebo ovocný koláč

Bezinky můžeme sbírat na zahradách nebo při okrajích cest a lesů v průběhu září a října. Plody konzumujeme vždy až po tepelném zpracování, kdy příjemně zesládnou. Používáme je do všech chutných dobrot jako jsou koláče, džemy, ale i likéry.

Jak se lépe vyspat?

Jak se lépe vyspat?

Každý z nás se někdy dostal od stádia permanentní únavy, ve kterém se nám jeví, že nehledě na tom, kdy a jak dlouho spíme, tak jsme stále unavení. 

Jak zpracovat trnky a vyrobit z nich Povidla či Sirup?

Jak zpracovat trnky a vyrobit z nich Povidla či Sirup?

O trnce se říká, že je prababičkou švestek. Trnitý keř dorůstající až do výšky tří metrů nám každý rok připravuje úrodu plnou vitamínů. Naučte se jak trnky zpracovat a jak jejich sílu využít po celou zimu.

Nasbírejte si před zimou poslední dary přírody

Nasbírejte si před zimou poslední dary přírody

Dny se pomalu krátí a příroda nás vybízí k posledním procházkám barevnou krajinou. Po cestě si můžeme natrhat hrsti šípků, trnek a bezinek nebo nasbírat jitrocel na léčivý sirup. Vydejte se s námi za poznáním podzimních léčivek.

Jednoduché tipy, jak se stát vegetariánem

Jednoduché tipy, jak se stát vegetariánem

Možná si řeknete, že prostě přestanete jíst maso, ale je to skutečně tak jednoduché? Každou změnu je dobré dělat s rozvahou a opatrností. Čím maso nahradit a jak postupovat se dočtete v tomto článku.

Jak zpracovat šípky: Šípkový čaj, sirup nebo marmeládu

Jak zpracovat šípky: Šípkový čaj, sirup nebo marmeládu

Při procházkách podzimní krajinou nemůžeme minout červené plody šípku, které již z dálky volají po naší pozornosti. Šípek je tou nejlepší formou vitamínu C, kterou můžeme užívat, a právě nyní je čas si natrhat hrsti na čaj nebo marmeládu.

Marocký jíl, perfektní pro vlasy i pokožku

Marocký jíl, perfektní pro vlasy i pokožku

Jestli vám v kosmetickém šuplíčku chybí marocký jíl, je nejvyšší čas to napravit. Přírodní čistící bahno vás totiž nadchne ihned po prvním použití a už na něj nedáte dopustit.

Jak poznáte spánkový deficit a je možné spánek dohnat?

Jak poznáte spánkový deficit a je možné spánek dohnat?

Po dobrém spánku toužíme všichni. Ale dokážeme si plnohodnotný odpočinek v podobě kvalitního spánku opravdu dopřát? Podle odborníků na spánek bohužel čím dál méně. Pro některé je spánek doslova luxusem. Spánkový deficit se stal podle všech studií “epidemií” moderní doby.

Proč bychom měli trávit více času v přírodě a jak na to

Proč bychom měli trávit více času v přírodě a jak na to

Většina z nás tráví velkou část dne uvnitř budov, mnoho rodičů si stěžuje, že jejich děti netráví dostatek času venku. Richard Louv ve své knize zmiňuje, že děti, které netráví čas v přírodě jsou náchylnější k úzkosti, depresím a problémům s nedostatkem pozornosti. Už jen hodina nestrukturované hry v přírodě přináší mnoho překvapivých výhod.

Ovoce, která jsou bohatá na přírodní cukry

Ovoce, která jsou bohatá na přírodní cukry

Je dobře známo, že ovoce je velmi bohatým zdrojem vitamínu, antioxidantů a zajišťuje přísun vody. Vedle toho obsahuje velké množství cukrů, jedná se však o ty přírodní, které nepředstavují takové riziko jako cukry umělé.

Jak to Madonna dělá, že i přes pokročilý věk je tak vitální a ve výborné formě

Jak to Madonna dělá, že i přes pokročilý věk je tak vitální a ve výborné formě

Madonna v mládí platila za rebelku, ve skutečnosti to byla její pracovní image, kterou vytvářela. Většinu svého života se o sebe pečlivě starala. Velký důraz kladla na stravu a fyzickou aktivitu. Velkou část života striktně dodržovala makrobiotickou dietu, která se pro ni stala životním stylem.

Proč jíst vejce a neřešit škodlivý cholesterol, který obsahují

Proč jíst vejce a neřešit škodlivý cholesterol, který obsahují

Vejce lze považovat za jednu z mála potravin které lze klasifikovat jako „vynikající“. Obsahují celou řadu živin, z nichž se některé v dnešní moderní stravě vyskytují velice málo.

Jak sklízet a zpracovat rakytník

Jak sklízet a zpracovat rakytník

Zářivé oranžové perly rakytníku koncem srpna a v průběhu září zdobí zahrady a parky. Na nejvyšších větvích si s chutí smlsnou ptáci, ale přístupnější plody můžeme využít my. Přichystejte si vitamínové bomby pro sychravé dny.

Jak zhubnout pomocí chůze: Chce to především pravidelnost

Jak zhubnout pomocí chůze: Chce to především pravidelnost

Trápí vás nadváha a rádi byste s ní zatočili? Pak se musíte připravit na to, že bez vynaložené námahy se přebytečných kilogramů nezbavíte. Co takhle začít více chodit?

Po noci plné zábavy přichází trpké ráno aneb pár rad, jak zatočit s kocovinou

Včera večer jste to s přáteli trochu přepískli a ráno neumíte ani vstát z postele, natož třeba vypravit se do práce? Tak tady je pár tipů, jak s kocovinou zatočit.

Hluboký spánek, jak dlouho trvá a proč je tolik důležitý

Přečtěte si, proč bychom neměli zanedbávat doporučených 7-9 hodin pravidelného spánku a jak spánek optimalizovat, abychom byli zdravější, silnější a energičtější.

Jak můžeme upravit svou stravu pro lepší spánek

Pokud už nějakou dobu trpíte nespavostí nebo se budíte nevyspalí, i přestože spíte doporučených osm hodin denně, zkuste zvážit změnu jídelníčku. Přečtěte si, co podle expertů na spánek rozhodně nejíst a jaké potraviny naopak zařadit.

3 základní kroky pro oživení zesláblých vlasů po letních měsících

Vrátili jste se odpočatí z dovolené, tak je čas nechat odpočinout také vaše vlasy. Sluníčko, sůl, bazénová chemie, to vše s nimi udělá své. Nechte se inspirovat těmito radami a vraťte svým vlasům zdravý vzhled.

Dospívající děti a spánek: Kolik spánku stačí a kdy už je vhodné zakročit?

Dospívající se často považují za noční ptáky, prochatujou noci a pak spí celý víkend. Jejich spánkové návyky rodiče děsí, avšak svým způsobem patří k jejich vývoji. Odborník na spánkové cykly John Axelsson se náctiletých zastává a radí rodičům, aby své děti nechali dospat. Ale je to tak jednoduché?

Sezóna dýní je tady! Vyzkoušejte letos super zdravou dýňovou pomazánku

Dýně má tolik možných využití, pokud už vás ale polévky, kompoty a koláče omrzely, zkuste letos jednoduchou, chutnou a zdravou dýňovou pomazánku, jen tak na chleba.

Letní opálení ještě několik týdnů po dovolené? Je to možné

Pobyt na sluníčku udělal své, máte krásně hnědou pokožku a děsí vás představa, že bude za pár dní pryč. No, nemusí se to stát. Zde je pár tipů na to, jak prodloužit letní opálení alespoň o několik týdnů.

Jak zatočit se suchou kůží na dlaních jednou provždy

Stále si mažete ruce nejrůznějšími krémy, ale výsledek žádný? Možná vašemu tělu něco chybí, možná jen volíte nesprávné produkty. Tady je pár rad, jak se suchou pokožkou na rukou zatočit.

Jaké vitamíny a minerály by měly užívat ženy v menopauze?

S obdobím v životě ženy, zvaném menopauza, je spojena řada nepříjemných problémů, které dokážou potrápit. Patří sem zejména přibývání na hmotnosti, osteoporóza i horší kvalita pleti nebo vlasů. Které vitamíny ženám prospějí?

Jak na podzim posílit imunitu podle ajurvédského lékaře

Na podzim se můžeme cítit opotřebení, křehcí a být více náchylní k nemocem. Podle ajurvédy je podzim obdobím jemné energie, která řídí pohyb. Tělo bojuje s chladem, ztrátou koncentrace a výkyvy nálad. Cílem ajurvédy je uvést tělo i mysl do stavu harmonie.

Jak zaručeně zahnat únavu a být během dne vitálnější

Je normální občas být trochu pomalejší, obzvlášť pokud to přeženeme s ponocováním. Ale pokud nám každodenní únava brání ve vykonávání povinností, je čas přehodnotit své zvyky.

Křeče v nohou během spánku. Jejich příčina a nápravná opatření

Uprostřed noci nebo nad ránem váš spánek přeruší prudká křeč v lýtku nebo stehnu. Jedná se o svalové křeče, kdy tělu nejčastěji chybí minerály. Zjistěte, jak si můžete od bolesti ulevit a jak křečím předcházet.

Chrápání může být dědičné, zjistili vědci. Jaké faktory ho mohou ovlivnit?

Chrápání není nic příjemného pro spícího, ani lidi kolem něj. Čím je ale způsobeno? Faktorů, které chrápání ovlivňují je více, ale genetika by opravdu mohla být jednou z nich. Američtí vědci navíc zjistili, že děti chrápajících rodičů mají až třikrát větší šanci, že budou chrápat také.

Černé fazole a jejich přínos vašemu zdraví

Pravděpodobně jste již na tyto malé černé fazole narazili, a to na pultech obchodů či zdravých výživ. Málokdo však k jejich koupi přistoupí, jelikož není tolik známo, jak prospěšné mohou člověku být. Pokud jste černé fazole ještě nevyzkoušeli, doporučujeme to co nejdříve změnit. Možná vám v tom pomůže tento článek, který vás seznámí se skvělými vlastnostmi černých fazolí.

Jak se účinně zbavit celulitidy: Zatočte s ní jednou pro vždy

Celulitida trápí hodně žen a je úplně jedno, zda jde o ženu štíhlou nebo plnoštíhlou. I když je tento problém často spojován s nějakými těmi kily navíc, není to tak úplně pravidlo. Ano, i štíhlá žena může bojovat s nevzhlednou celulitidou. Na vzniku celulitidy se podílí celá řada faktorů, zejména nám škodí nezdravý životní styl, potřeba je i hodně pohybu. Jak si ale s celulitidou poradit, když už ji máte a chcete v plavkách vypadat dokonale?

Přírodní afrodiziaka, která fungují skvěle. Povzneste se na novou úroveň

Ať už pozorujete nějaké obtíže ve svém sexuálním životě, nebo ne, afrodiziaka vám mohou pomoci. Za jejich užívání se není nutné stydět, právě naopak. I když žádné obtíže nemáte a všechno funguje, jak má, mohou být afrodiziaka pro vás příjemným zpestřením sexuálních hrátek. Vždy se ale vyhýbejte lékům a raději vsaďte na přírodní prostředky. Která přírodní afrodiziaka vás rozpálí nejvíce?

Fazole: proč je pozvat do své kuchyně?

Fazole jsou mnohými opomíjeny, avšak v kuchyni mají své opodstatněné místo – dokážou regulovat hmotnost, přispívají ke správnému fungování střev, jsou prevencí srdečních chorob a také rakoviny. Pokud fazole do své stravy nezahrnujete, může pro to být jednoduchý důvod – nevíte, jak je připravit a v jakém receptu je použít. S tím vám v tomto článku rádi pomůžeme.

5 zázračných bylin pro zdravé plíce. Máte je ve spižírně?

Na zahradě a při procházkách najdeme především na jaře, ale i v průběhu celého roku, řadu bylin, které nám pomohou při léčbě kašle. Odvary a výluhy z nich výrazně ovlivní průběh a délku rekonvalescence. Poznejte ty nejúčinnější bylinky na kašel podle Marie Treben.

Jaké zdravotní účinky má meloun

Meloun je mnohem více než jen letním občerstvením. Kromě jeho zchlazujících účinků můžeme ocenit řadu zdravotních výhod. Pokud se meloun stane pravidelnou svačinou, přinese vám podle Anthonyho Williama mnoho benefitů včetně dobré nálady.

Jak se začít zase hýbat po dlouhé pauze a nastartovat hubnutí

Pokud jste ještě před rokem a půl žili aktivním životem a nemuseli jste řešit fyzickou kondici a nadváhu, tak možná i vy v současné době obcházíte zrcadlo obloukem a vašim nejoblíbenějším oblečením se staly tepláky.

Omezuje vás nadýmání? Takhle mu zamezíte

Tabu, které vám může silně znepříjemnit život, do značné míry ho ale můžete sami ovlivnit. Pro své zažívání uděláte to nejlepší, pokud budete dodržovat následujících pět zásad.

Jak deprese a úzkost ovlivňuje naše sny? Mentální zdraví má na vaše snění větší vliv, než si myslíte

Již od nepaměti se zajímáme o sny, ale přesto o nich pořád víme málo. Některým se zdají veselé či naprosto nesmyslné sny, jiným zase smutné a strašidelné noční můry. Každý je jedinečný, a proto má i odlišné snění. Může naše sny však ovlivňovat i naše mentální zdraví a emoce, které v sobě skrýváme?

Šípky: Podzimní korále plné vitamínů jsou nezbytnou výbavou každé spižírny

Víte, že šípek obsahuje nejlepší bioidentickou formu vitamínu C a tělo jej snadno vstřebá? Že plody šípku jsou v boji s infekcí močových cest účinnější než brusinky a že pomáhají léčit kožní onemocnění? Pojďme se spolu projít šípkovou alejí plnou červených korálků, po cestě za silnou imunitou a pozitivní myslí.

Jaký vliv má na tělo a organismus nedostatek spánku?

Spíte málo? Říkáte si, že vám čtyři hodiny spánku denně stačí? Možná vám vaše tělo dává najevo, že to není dostatečný počet hodin. Pokud během dne neustále zíváte a nedokážete přes den udržet oči otevřené, trpíte nedostatkem spánku a rozhodně byste to neměli brát na lehkou váhu. V následujících řádcích se s vámi podělíme o několik věcí, které se dějí s vaším tělem a organismem, pokud trpíte nedostatkem spánku.

Zatočte s problematickou pletí a omezte příjem těchto potravin

Akné nemusí být pouze problémem dospívajících, můžete se s ním potýkat i v dospělosti. Zapomeňte na drahé kosmetické produkty, které slibují zázraky, stačí provést, jak radí web ne-akne.cz, pár změn v jídelníčku.

Vědci zjistili, které potraviny prospívají lepšímu spánku

Spánek je jednou z nejdůležitějších věcí v životě. Od kvality spánku se odvíjí naše zdraví na psychické i fyzické rovině. Pokud máte problém s usínáním, může být pro vás tento článek užitečný.

Hlad, stres nebo třeba ucpané dutiny. To vše může zapříčinit nepříjemný zápach z úst

Nepříjemný zápach z úst nemusí být pouze známkou nedostatečné zubní hygieny. Tělo nám tímto způsobem ale může dávat najevo, že je s ním něco v nepořádku a že je potřeba jednat.

Jste v dietě ale přátelé vás stále tahají na grilovačku? Tady je pár tipů, jak si užít letní posezení zdravě a dietně

Léto je tu proto, abychom si ho náležitě užili a grilování k němu zkrátka patří. Nenechte se o to oloupit jenom proto, že byste rádi dali nějaké to kilo dolů a zařaďte na grill menu něco dietního a přesto dobrého.

Čerstvým koriandrem proti ztrátě paměti, nespavosti a bolestem

Intenzivní chuť tohoto asijského koření můžete buď milovat nebo nesnášet. Pokud ho však i v malém množství zařadíte do své stravy, můžete tím svému tělu pomoci zbavit se toxických látek. Podle mystického léčitelé Anthonyho Williama je koriandr jednou z nejlepších bylinek na odstranění těžkých kovů z organismu.

Proč bychom měli více jíst listovou zeleninu

Anthony William, jenž si říká mystický léčitel, ve svých knihách píše o důležitosti listové zeleniny v naší stravě. Obzvlášť v létě je příjem zelených listů pro náš organismus nezbytný. Přečtěte si, proč je listová zelenina základem zdraví a jak ji můžeme každý den alespoň v malém množství zařadit na náš talíř.