Tři pravidla, která pomáhají při hubnutí
Foto: alphaspirit.it / Shutterstock

Tři pravidla, která pomáhají při hubnutí

Většina lidí v hubnutí vidí vědu a zkouší všechny možné a nemožné diety, přitom je to logický proces, v němž můžete uspět už v případě, že dodržíte tři jednoduchá pravidla.

1. Upravte jídelníček aneb příjem musí být nižší než výdej

Abyste začali hubnout, je potřeba nejen zmenšit porce vašich jídel nýbrž musíte změnit váš jídelníček. Vyřadit z něj byste měli všechna tučná a smažená jídla, polotovary, sladké nápoje a sladkosti, snížit můžete i příjem sacharidů, zejména bílého pečiva, které pro tělo značí prázdné kalorie.

Řada lidí se mylně domnívá, že hubnutí je proces, kdy se musíte všeho úplně a nadobro vzdát a být živi už jen na zelenině a vodě. To je však omyl, který hubnutí často sabotuje. Během hubnutí byste se neměli týrat psychicky a je jasné, že pokud jste dříve jedli nezdravé věci, ze dne na den se jich nepůjde vzdát. Proto v první řadě snižte množství. Místo pěti knedlíků si dejte jen tři. Místo tří rohlíků jen jeden a ještě lépe celozrnný. Skvělým tipem je postupné zařazování zeleniny do jídelníčku. Třeba pro začátek nechte stejnou velikost porcí, ale ke každému jídlu si dejte nějakou zeleninu, která vás zasytí. Abyste hubli, musí být příjem nižší než výdej.

2. Začněte se hýbat

I přesto, že je úprava jídelníčku až z 80 % základem úspěchu, bez pohybu kila navíc dolů jen tak nepůjdou. Navíc pohybem proces hubnutí uspíšíte a díky pohybu si čas od času budete moci i zahřešit, protože budete vědět, že to, co navíc přijmete, zase například vyběháte. Jak s pohybem začít, když jste se mu nikdy předtím nevěnovali? Zapomeňte na to, že se zapíšete na kdejaký pohybový kurz a zaplatíte si drahou vstupenku do posilovny. Pro začátek stačí, když třeba domů z práce půjdete pěšky místo tramvají. Už půlhodinka chůze denně se na vaší postavě podepíše. Když se z každodenní procházky stane rituál, časem můžete přidat další pohyb.

3. Zaměřte se na pitný režim

Aby snaha zhubnout nepřišla vniveč, podpořte ji správným pitným režimem. Denně byste měli vypít minimálně dva litry nejlépe čisté vody. Pokud jste dříve byli zvyklí popíjet sladké limonády a do kávy si dávat nějaký ten cukr, první co udělejte je to, že se tohoto zlozvyku zbavíte. Nevěřili byste, jak už samotné vynechání cukru s vaší váhou pohne.

A protože je hubnutí proces, kde se všechny jeho pravidla prolínají a navzájem se doplňují, při dodržení těchto tří základních pravidel, budete hubnout jedna radost. Při hubnutí ale nezapomínejte, že je to nejen fyzický, nýbrž hlavně psychický proces. Proto se za snahu vždy odměňujte a své úspěchy si zapisujte. Ani dny, kdy například selžete a sníte celou čokoládu, by pro vás v hubnutí neměly znamenat konečnou. Když si čokoládu čas od času dovolíte a vychutnáte, bude pro vás shazování kil mnohem radostnější.

 

Zdroje:

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy