Objevte kouzlo jógy. Pro koho je vhodná a jaké má výhody
Foto: Autor: SFIO CRACHO / www.shutterstock.com

Objevte kouzlo jógy. Pro koho je vhodná a jaké má výhody

Objevte kouzlo jógy. Pro koho je vhodná a jaké má výhody Další fotografie v galerii >
Foto: Autor: SFIO CRACHO / www.shutterstock.com

Jóga je velmi specifický typ cvičení s mnohem širším přesahem. Tato aktivita může být také jedinečnou cestou k meditaci i k poznávání sebe samého. Pro koho je vhodná a jaké benefity má?


Jóga je pro každého

Pro západního člověka má jóga význam především jako pohybová aktivita, ale v domovské Indii je vnímána jako komplexní filosofie. Znějí vám úvodní věty poněkud ezotericky? Nenechte se odradit. Moderní člověk žijící v době plné stresu může velmi dobře využít blahodárný vliv jógy k tomu, aby dostal do rovnováhy tělo i duši.

Skálopevně přesvědčeni o jejím komplexním působení být proto nemusíte. Stačí jógu vnímat jako cvičení, které vám pomůže zpevnit tělo, vyrýsovat svalstvo a celkově zlepšit fyzickou i psychickou kondici. Stačí využít sílu endorfinů.

Technik cvičení je mnoho a vyberou si tak ti, kteří se potřebují zklidnit a jsou jim blízké meditační principy, tak také ti, kteří vyžadují spíše dynamické cvičení a vysloveně si přejí zhubnout. Proto je jóga vhodnou aktivitou bez ohledu na aktuální fyzickou kondici.

Kouzlo jógových ásan

Nejpoužívanějším termínem spojeným se západním pojetím jógy je ásana neboli pozice. To odkazuje na fyzické cvičení a prakticky nepřeberné množství různých jógových pozic. Každý si tak vybere sestavu, která mu vyhovuje.

Cvičit jógu mohou dospělí i děti. Vhodná je tato aktivita i pro seniory. Jóga má výhodu v tom, že se jedná o komplexní pohyb. Může být využívána dokonce i jako fyzioterapeutický postup. Využívá se pro zpevnění středu těla a nápravu svalových dysbalancí.

Klíčové je posouvání vlastních limitů. Toto cvičení vás do určité míry přiměje překonat sebe samotné. V krátkém čase uvidíte v jednotlivých pozicích pokrok. Zpočátku vám budou mírně nepohodlné, pokud ale budete cvičit pravidelně, pocítíte rozdíl.

Pozor, mějte však na paměti, že vaše tělo se vám snaží naznačit, jak se cítí a toto byste neměli brát na lehkou váhu. Jógové pozice by měly být pohodlné, zpočátku pak nejvýše mírně nepříjemné. Nikdy však necvičte přes bolest.

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy