Vlasy jako "Zlatovláska" aneb jak správně pečovat o vaši hřívu
Foto: Autor: Parilov / www.shutterstock.com

Vlasy jako "Zlatovláska" aneb jak správně pečovat o vaši hřívu

Vlasy jako "Zlatovláska" aneb jak správně pečovat o vaši hřívu Další fotografie v galerii >
Foto: Autor: Parilov / www.shutterstock.com

Podle výsledků vyhledávání pomoci Google jsou vlasy nejvyhledávanějším výrazem v péči o tělo. Evidentně tedy lidé přikládají péči o vlasy velký význam, což je dáno nejspíš tím, že tvoří velkou část tzv. „prvního dojmu“, který si o nás dělají lidé, se kterými se potkáváme.


Jak často vlasy mýt

Mytí vlasů je velice individuální záležitost. Záleží na hustotě vlasů, na životním stylu (životospráva, pobyt ve městě a na venkově atd.) a na vlastnostech vlasů (suché, mastné).

Obecně je dobré vědět, že vlasy se mytím dehydratují. Také se může stát, že časté mytí způsobí „REBOUT EFEKT“. To znamená, že čím častěji se vlasy umývají, tím víc mazu bude pokožka produkovat.

Řiďte se tedy zdravým rozumem a vlasy myjte, když cítíte svědění pokožky, když vám nedrží účes anebo jste se zdržovali v prašném prostředí.

Nejčastěji si lidé vlasy myjí 2x týdně. Pokud se už 1-2 dny po umytí necítíte nejlépe, zkuste změnit šampon. Některé šampony moc vysušují pokožku nebo vlasy málo očistí. Musíte si najít ten správný výrobek pro vás a není to jen o ceně a značce.

Jak často stříhat

Co vlasy vydrží, jsme si mohli všichni nedávno vyzkoušet, když byla kadeřnictví uzavřená. Vlasy samotné dají vědět, kdy je potřeba je sestřihnout. Pokud máte pocit, že jsou vlasy slabé, vyčerpané a unavené, sestřih je namístě. Stejně tak potřebujete kadeřníka, pokud se vlasy nedají tvarovat do účesu, na který jste zvyklí.

Jak vlasům dodat sílu

Nešlápnete vedle, pokud sáhnete po přípravcích pro zdravou pokožku hlavy. Právě na ní záleží, jak pevné a husté vlasy budete mít.

Oblíbené jsou přírodní bylinkové přípravky s minimálním množstvím chemických přísad. Blahodárně působí kopřiva, rozmarýn nebo šalvěji. Odvar na opláchnutí hlavy po mytí vlasů si můžete vyrobit i z čerstvých nebo sušených rostlin doma.

Dopřejte si pravidelné masáže pokožky, které podporují prokrvení a lepší vstřebávání regeneračních prostředků.

Kvalita vlasů je také ovlivněná správnou stravou. Pomáhá konzumace potravin s obsahem vitamínů A, B, E, s obsahem železa a bílkovin (vejce, maso, ryby).

Posílení růstu

Růst vlasů je dán také etnickými skupinami. Nejrychleji rostou vlasy Asiatům, v průměru o 1,3 cm za měsíc. Evropané jsou s průměrem 1,2 cm ve středu. Lidem z Afriky rostou jejich bohaté vlasy nejpomaleji, asi 0,9 cm za měsíc. Posílení růstu vlasů a také jejich kvalitu můžete podpořit přípravky s obsahem keratinu.

Nepropadejte panice, když najdete v kartáči vlasy. Běžně nás denně opustí 80 až 100 vlasů, to je 3000 za měsíc.

Kůra po letní dovolené

Pro vysušené vlasy po dovolené, kdy byly vyslaveny více slunci a slané vodě, zkuste rostlinné oleje (mandlový, lněný, arganový, jojobový). Stačí nanést pár kapek na ruce a vtírat do vlasů a do pokožky hlavy.

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Novinky

<< Předchozí článek Další článek >>