Cvičením ke snížení stresu. Přinášíme 3 typy cviků
Foto: Autor: Kamil Macniak / Shutterstock.com

Cvičením ke snížení stresu. Přinášíme 3 typy cviků

Cvičením ke snížení stresu. Přinášíme 3 typy cviků Další fotografie v galerii >
Foto: Autor: Kamil Macniak / Shutterstock.com

Cvičení je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak snížit stres. Během fyzické aktivity začíná naše tělo produkovat dopamin (motivační hormon) a serotonin (hormon štěstí). Ten je zodpovědný za regulaci spánku a také za sexuální potěšení. Příliš nízká hladina serotoninu může vést k agresi a dokonce k depresi. Rčení „zdravá mysl ve zdravém těle“ je zcela odůvodněné.


Cvičení č. 1

Postavte se, rozkročte chodidla na šířku boků, uvolněte ruce podél těla. Zhluboka se nadechněte a zároveň začněte zvedat ruce. Když budete mít ruce nad hlavou, pomalu je vytáhněte vzhůru a pak vraťte do výchozí polohy. Opakujte pětkrát.

Cvičení č. 2

Ve stoje se rozkročte nohy na šířku boků, uvolněte celé tělo. Nadechněte se a předklánějte pomalu své tělo dolů, začněte hlavou. Celý cvik provádějte velmi pomalu. V předklonu se zastavte na několik sekund. Nadechněte se a pomalu s výdechem tělo opět vracejte do vzpřímené polohy. Hlava by měla být poslední částí těla, která se vrátí na své místo. Opakujte pětkrát.

Cvičení č. 3

Lehněte si na záda. Můžete mít ruce volně podél těla nebo položené na břiše. Zhluboka se nadechněte a pomalu vydechujte vzduch. Zároveň nahlas artikulujte samohlásky a, e, i, o, u. Nebojte se svého hlasu, slyšte jej silně a jasně. Zároveň prozkoumejte, co se děje s vaším tělem – který sval se při cvičení zapojuje? Jak funguje vaše bránice? Toto cvičení může být také formou meditace. Opakujte třikrát.

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy