Cvičením ke snížení stresu. Přinášíme 3 typy cviků

Cvičením ke snížení stresu. Přinášíme 3 typy cviků
Cvičením ke snížení stresu. Přinášíme 3 typy cviků Další fotografie v galerii >
Foto: Autor: Kamil Macniak / Shutterstock.com
Cvičení je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak snížit stres. Během fyzické aktivity začíná naše tělo produkovat dopamin (motivační hormon) a serotonin (hormon štěstí). Ten je zodpovědný za regulaci spánku a také za sexuální potěšení. Příliš nízká hladina serotoninu může vést k agresi a dokonce k depresi. Rčení „zdravá mysl ve zdravém těle“ je zcela odůvodněné.

Cvičení č. 1

Postavte se, rozkročte chodidla na šířku boků, uvolněte ruce podél těla. Zhluboka se nadechněte a zároveň začněte zvedat ruce. Když budete mít ruce nad hlavou, pomalu je vytáhněte vzhůru a pak vraťte do výchozí polohy. Opakujte pětkrát.

Cvičení č. 2

Ve stoje se rozkročte nohy na šířku boků, uvolněte celé tělo. Nadechněte se a předklánějte pomalu své tělo dolů, začněte hlavou. Celý cvik provádějte velmi pomalu. V předklonu se zastavte na několik sekund. Nadechněte se a pomalu s výdechem tělo opět vracejte do vzpřímené polohy. Hlava by měla být poslední částí těla, která se vrátí na své místo. Opakujte pětkrát.

Cvičení č. 3

Lehněte si na záda. Můžete mít ruce volně podél těla nebo položené na břiše. Zhluboka se nadechněte a pomalu vydechujte vzduch. Zároveň nahlas artikulujte samohlásky a, e, i, o, u. Nebojte se svého hlasu, slyšte jej silně a jasně. Zároveň prozkoumejte, co se děje s vaším tělem – který sval se při cvičení zapojuje? Jak funguje vaše bránice? Toto cvičení může být také formou meditace. Opakujte třikrát.