Krémové zimní polévky, které zahřejí na těle i na duši
Foto: Alexandra Anschiz / Shutterstock.com

Krémové zimní polévky, které zahřejí na těle i na duši

Krémové zimní polévky, které zahřejí na těle i na duši Další fotografie v galerii >
Foto: Alexandra Anschiz / Shutterstock.com
Dýně, pórek a kurkuma, to jsou suroviny, které by neměly v chladném období chybět v žádné domácnosti. Nejen, že se z nich dají uvařit vynikající krémové polévky, ale také dokonale prohřejí naše tělo, aktivují náš imunitní systém a zlepšují náladu.

Zlatá polévka z pečené dýně

Dýně má skoro zázračný účinek na naše zdraví. Díky vysokému obsahu vlákniny má povzbudivé účinky na trávení a detoxikaci, posiluje imunitní systém a uklidňuje nervy. Dýňovou polévku si uvaříme rychle a jednoduše. Nejprve si do pekáčku dáme na 200 °C péct zhruba 600 g na kostičky nakrájené mírně osolené dýně pokapané olivovým olejem. Pečeme dvacet minut, a mezitím si osmažíme dvě menší cibule. Po upečení dýni přidáme k cibuli, zalijeme 600 ml zeleninového vývaru, osolíme, přidáme tři stroužky česneku a přivedeme k varu. Poté rozmixujeme do hladka, přidáme 150 ml smetany a dochutíme solí se špetkou muškátového oříšku. Zdobíme praženými dýňovými semínky a smetanou. 

Cizrnová polévka s kurkumou

Cizrna snižuje krevní hladinu cukru a navozuje dlouhodobý pocit sytosti a duševní pohody. 300 g cizrny si předem uvaříme (musí se předem namáčet stejně jako ostatní luštěniny), z konzervy polévka nebude tak dobrá. Na rostlinném oleji si osmažíme dvě střední cibule, přidáme k nim tři velké na kolečka nakrájené mrkve, osolíme, posypeme polévkovou lžící kurkumy, lžičkou římského kmínu a dle chuti přidáme kousek nadrobno nakrájeného zázvoru. Chvíli restujeme, až se nám cibule s mrkví opeče, poté přidáme předem uvařenou cizrnu (část si dáme stranou na ozdobu) a zalijeme litrem vody nebo zeleninového vývaru. Povaříme 10–15 minut, rozmixujeme a dochutíme smetanou (může být i kokosová), solí a pepřem. Na závěr ozdobíme cizrnou a čerstvým koriandrem (nebo petrželkou).

Bramborovo-pórkový krém

Pórek je bohatým zdrojem přírodního vápníku, probiotik a fosforu. Pomáhá při chrapotu a nachlazení. Cibuli s čtyřmi stroužky česneku orestujeme na rostlinném oleji s kouskem másla, přidáme na kolečka nakrájený pórek, 300 g brambor, hrst majoránky, sůl a pár minut opékáme. Přilijeme litr zeleninového vývaru a vaříme do měkka. Rozmixujeme, přidáme 100 ml smetany, prohřejeme a podáváme s opečeným chlebem.  

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy