Nejzdravější ořechová másla a jejich výhody
Foto: Nataliya Arzamasova / Shutterstock

Nejzdravější ořechová másla a jejich výhody

Kromě známého arašídového másla je již na trhu další řada nutričně bohatých ořechových másel. Mandlové, lískooříškové nebo pistáciové, všechny obsahují přírodní zdravé tuky, které jsou dobré pro naše srdce a vyváženou hladinu cholesterolu. Přinášíme vám přehled jejich výhod i nevýhod.

Mandlové máslo

Výhody

Jemné máslo z mandlí je jedním z nejvíce výživných ořechových másel. Má nejvyšší obsah vlákniny a nejnižší obsah nasycených tuků. Obsahuje několik důležitých minerálů jako je vápník, hořčík, mangan a fosfor. Již dvě lžíce mandlového másla pokryje naší poloviční denní potřebu vitamínu E. Mandlové máslo pomáhá chránit naše oči, srdce, kosti a zlepšuje hladinu cholesterolu.

Zdroj: Autor: Brent Hofacker / Shutterstock

 

Nevýhody

Hlavní nevýhodou mandlového másla je jeho vyšší cena.

Již dvě lžíce mandlového másla pokryje naší poloviční denní potřebu vitamínu E.

Lískooříškové máslo

Výhody

Lískooříškové máslo má jemně zemitou, máslovou chuť. Obsahuje velké množství omega-3 mastných kyselin a polyfenoly. Pravidelná konzumace másla z lískových oříšku přispívá ke zdravému srdci, snížení cholesterolu a léčbě zánětů.

Nevýhody

Lískové ořechy obsahují kyselinu fytovou, která oslabuje vstřebávání železa a zinku.

Pistáciové máslo

Výhody

Pistáciové máslo je delikátní pochoutka, kterou můžeme použít do sladkých i slaných pokrmů. Oproti ostatním ořechovým máslům obsahují méně tuku a kalorií, zato více bílkovin, vitamínu B6 a draslíku. 

Nevýhody

Pistáciové máslo, stejně jako ostatní ořechová másla konzumujeme v malém množství (maximálně 2 polévkové lžíce denně). Jeho zvýšenou konzumací dojde k nárustu hladiny sodíku v těle, což může zapříčinit vysoký krevní tlak.

Máslo z kešu ořechů

Výhody

Hladké krémové máslo z kešu má o něco nižší obsah tuku než jiná ořechová másla. Je výborným zdrojem mononenasycených mastných kyselin, esenciálních aminokyselin a hořčíku. Přispívá k dobré imunitě a reguluje hladinu krevního tlaku.  

Nevýhody

Neobsahuje omega-3 nenasycené mastné kyseliny narozdíl od ostatních ořechových másel.

Zdroj:

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy