Tři největší zabijáci vaší diety. Které potraviny obsahují hodně kalorií, ačkoli na to nevypadají
Foto: Dragon Images / www.shutterstock.com

Tři největší zabijáci vaší diety. Které potraviny obsahují hodně kalorií, ačkoli na to nevypadají

Vypadají nevinně, ale neznamená to, že byste si je mohli dopřávat ve velkém, pokud si hlídáte štíhlou linii. Které potraviny vám nabourají vaše dietní úsilí, aniž byste o tom tušili?


Oříšky

Oříšky řada lidí považuje za zdravější alternativu „zobání“ k vínu nebo jen tak večer u televize. Jejich zrádnost tkví v tom, že jsou nejen zdravé, ale také notně kalorické.

Čtěte také: Víte, co pijete aneb co je vlastně instantní káva

Jen 100 gramů oblíbených arašídů obsahuje plných 2510 kJ. Zhruba stejně jsou na tom i mandle a kešu ořechy i pistácie. Ještě o něco hůř si v kalorickém srovnání vedou lískové a vlašské ořechy. Oba druhy obsahují více než 2800 KJ.

Pro srovnání: Běžné sáčky arašídů mívají gramáž 500 gramů. Uvedených 100 gramů je tak pouze pětina tohoto sáčku.

Čtěte také: 10 tipů proti chrápání, vyberte si ten váš

Sýry

Sýry jsou zdravé, ale obsahují také tuk. Zrádnost sýru spočívá v tom, že čím více tuku, tím více nám sýr také chutná.

Čtěte také: Noční probouzení může signalizovat problém s vnitřními orgány. Mrkněte, s čím máte možná problém

Například ve 100 oblíbeného balkánského sýru najdeme 974 KJ. Oblíbený sýr Grana Padano nám v témže množství dodá už téměř 1700 KJ. Kousek sýra se tedy podstatnou měrou propíše do denního kalorického příjmu.

Naopak Lučina ve 100 gramech dodá pouze 630 Kj. To už se dá považovat za nízký obsah kalorií, například Mozzarella má obsah tuku v rozmezí 500 až 600 Kj a při dietě je doporučovaná.

Čtěte také: Strašák tuk, proč ho potřebujete, i když se snažíte zhubnout

Sušené ovoce

Je to ovoce a ovoce je zdravé. Takže sušené ovoce je rozhodně lepší volbou, pokud nás takzvaně honí mlsná, než třeba čokoláda. Ne? Proč tahle logika notně kulhá?

Sušené ovoce si při svém malém objemu zachová výživové hodnoty. Zachová si však analogicky stejně také kalorie. Pro porovnání si vezmeme například oblíbené rozinky. Zůstaneme-li u množství 100 gramů, zjistíme, že jsou na tom kaloricky hůř než nízkotučné sýry. Obsahují totiž přibližně 1256 kJ.

Čtěte také: Proč se po čtyřicítce hubne obtížně a co s tím. Poradíme vám

Pokud vezmeme v potaz, že dospělá žena by měla při hubnutí přijmout asi 6000 KJ, polovina z dvousetgramového sáčku rozinek představuje asi pětinu jejího kalorického příjmu na celý den.

 
 
Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Novinky

<< Předchozí článek Další článek >>