Proč se po čtyřicítce hubne obtížně a co s tím. Poradíme vám
Foto: Kotin / www.shutterstock.com

Proč se po čtyřicítce hubne obtížně a co s tím. Poradíme vám

Ve dvaceti vám možná stačilo si odpustit čokoládu po večeři, abyste zhubli kýžených 5 kilogramů do plavek. Po čtyřicítce se však tělo mění a s ním i metabolismus. A právě to má vliv na hubnutí. Co je jinak a dá se to zvrátit?


Proč se po čtyřicítce hubne hůř

S věkem dochází ke zpomalení metabolismu, neboť jednotlivé tkáně a orgány přirozeně stárnou. Zvláště patrné je to u žen. Těm komplikuje jejich snahu zhubnout i přicházející menopauza spojená s úbytkem hormonů. Změny hormonálních hladin v organismu způsobují i odlišné rozkládání tuku. Ten se nyní ukládá hlavně do oblasti stehen, hýždí, boků a břicha.

Přirozený proces stárnutí nicméně není jediným viníkem plíživě přibývajících kilogramů. S nadsázkou lze totiž navíc říci, že vaše tělo vám po 40. narozeninách nemilosrdně „spočítá“, jak jste se k němu chovali v uplynulých letech.

V první řadě zaznamenáte zpomalený metabolismus, který jste si přivodili vlivem předcházejících neúspěšných dietních pokusů. Dochází i k úbytku svalové hmoty, která se na spalování tuků významnou měrou podílí.

Stejně tak na sobě lidé už začínají pociťovat přirozený úbytek sil a vyšší pohodlnost. Kdo tak nebyl dosud fyzicky aktivní, už se mu jednoduše hýbat nechce. Stejně bolestné je s pozdějším věkem i nastavování nových stravovacích návyků.

Jak úspěšně zhubnout, když vám bylo čtyřicet

Recept na hubnutí přitom není po čtyřicítce nikterak zázračně jiný ve srovnání s předešlými obdobími života.

Měli byste se stravovat zdravě a přidat pohybovou aktivitu. Pokud jste to nedělali v mládí, v tomto věku je to již pro udržení hmotnosti v přijatelných mezích pohyb nezbytný.

Snižovat stále kalorický příjem totiž nelze. Vede to k dalšími zpomalení metabolismus, a tedy v konečném důsledku k přibírání. Dostat se na hranici hladovky přirozeně není rozumným, a hlavně dlouhodobě udržitelným způsobem, jak si udržet štíhlou linii.

A to i když po čtyřicítce existuje nesporně řada objektivních důvodů, proč můžete říci, že na sport nemáte čas. Zaveďte si však pravidelný režim a najděte si čas nejméně na 150 minut pohybu za týden. Dbejte i na dostatek odpočinku a nezanedbávejte spánek, i když si myslíte, že například vaše malé děti nebo stárnoucí rodiče vás jednoduše potřebují.

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Novinky

<< Předchozí článek Další článek >>