Zkusíte ji? Japonská dieta s nízkým obsahem cukrů a tuků vedoucí k hubené postavě

Zkusíte ji? Japonská dieta s nízkým obsahem cukrů a tuků vedoucí k hubené postavě
Japonská kuchyně je velmi zdravá a výživná, využívá obvykle velké množství čerstvé nebo jen mírně opracované zeleniny, ryb a rýže. Dieta založená na těchto ingrediencích vám pomůže nejen zhubnout, ale budete se i lépe cítit. Vyzkoušíte ji?

Některé diety jsou určeny pro krátkodobou aplikaci k rychlé redukci hmotnosti, jiné pomáhají dlouhodobě udržovat štíhlou linii. Japonskou dietu je možné využít oběma způsoby Díky radikální změně jídelníčku, který přirozeně přejde na velmi zdravou stravu, umožňuje japonská dieta ve velmi krátkém čase (obvykle se aplikují plány na 7 nebo 14 dnů) dosáhnout velmi výrazného úbytku hmotnosti. V upravené formě může být japonská dieta převedena do běžného stravovacího režimu.

Princip japonské diety

Plány japonské diety vycházejí primárně ze surovin i postupů přípravy pokrmů japonské kuchyně. Využívají se především sezónní potraviny v minimální úpravě tak, aby si zachovaly svou přirozenou chuť a vůni. Mezi nejdůležitější suroviny patří:

  • rýže (obvykle se pouze dusí)
  • nudle (rýžové)
  • vývar
  • plody moře
  • tofu
  • zelenina
  • ryby
  • drůbež
  • vejce
  • semínka a oříšky
  • nakládané ovoce

Kromě surovin japonská kuchyně využívá také princip washoku, tedy servírování malých vyvážených porcí. Při dietě byste měli vycházet z tradičních japonských receptů, případně veškeré suroviny jen minimálně upravovat a dochucovat.

Japonská kuchyně je zdravá, využívá velké množství čerstvé zeleniny, ryb a rýže, Zdroj: Nishihama / Shutterstock

Pravidla dietního plánu japonské diety

Klasická japonská dieta pro dlouhodobé udržování váhy počítá s několika chody denně, vždy se jedná o malé porce, které jsou založeny buď na pokrmu s rýží nebo polévce s nudlemi (ramen), případně na vařených nudlích. K tomuto základu se pak přidává maso se zeleninou či vejce ve velké variabilitě.

Krátkodobá redukční japonská dieta

Při krátkodobé (7denní nebo 14denní) japonské dietě se ovšem zpravidla vynechávají i tyto báze a hlavní chody (které jsou během dne pouze dva) operují výhradně s živočišnými bílkovinami (maso, ryba, vejce), ke kterým se přidává především listová, ale také klasická salátová zelenina. Při krátkodobé dietě se uplatňuje také pravidlo černé kávy ke snídani. Krátkodobá japonská dieta je poměrně drastická a vyžaduje časté hladovění, pokud vám tedy stačí dlouhodobý efekt, raději pozvolna přejděte na dlouhodobou dietu.

Dlouhodobá japonská dieta

Dlouhodobá dieta je mírnější a vyžaduje pouze celkovou změnu jídelníčku (používaných surovin a postupů přípravy). Při tomto přístupu můžete jíst vícekrát denně o něco větší porce, ovšem stále platí zásada vyhýbat se jakémukoliv jinému jídlu – nejíst průmyslově zpracovávané potraviny nebo klasická pečená či smažená jídla, ani jídla sladká včetně pečiva. Zároveň by měl být dodržován pitný režim a pravidelný pohyb.

 

Zdroje: