Dopřejte si nápoj bohů: Proč pít pravidelně víno a jaký vliv má na naše zdraví
Foto: loreanto / Shutterstock

Dopřejte si nápoj bohů: Proč pít pravidelně víno a jaký vliv má na naše zdraví

Konzumace vína může být velmi prospěšná pro vaše zdraví. Potvrdila to dokonce i věda. Čím konkrétně a kolik bychom vína vlastně měli zkonzumovat? A je lepší červené či bílé?


Proč pít víno

Víno má podle vědců pozitivní dopad na srdce a oběhovou soustavu. Pravidelné popíjení může mít podle mínění odborníků vliv na zpomalení kornatění tepen, snížení hladiny cholesterolu, a dokonce snižuje riziko ucpávání cév.

Zodpovědné jsou za to látky, které se nazývají fenoly. Nejčastější z nich jsou třísloviny a antokyany. Třísloviny jsou známé svým antibakteriálním a protivirovým efektem. Antokyany můžeme považovat za důležité antioxidanty, které umí bojovat proti volným radikálům. K významným fenolovým látkám obsaženým ve víně rovněž řadíme flavonoidy. Ty jsou opět známé především svými antivirovými a antibakteriálními účinky.

Víno taktéž obsahuje vysoký podíl vitamínů, především vitamín C, B1, B2 a B6. Vitamín C je doslova „injekcí“ pro naši imunitu. Vitamíny skupiny B se postarají nejen o správný chod imunitního systému, ale taktéž pomohou snížit únavu a podpořit vaše psychické zdraví.

Pít červené nebo bílé? A kolik?

Víno je tedy bohatým zdrojem obsahujícím řadu všestranně prospěšných látek. Odvěký spor vyznavačů bílého a červeného vína se pokusila rozhřešit moderní věda.

Jak zjistily výzkumy realizované českým lékařem prof. MUDr. Šamánkem, lepší výsledky má pití vína bílého. To odporuje principu tzv. francouzského paradoxu. Ten vysvětloval relativně nízký výskyt akutních srdečních příhod, a to i navzdory stravě bohaté na tuky, právě konzumací červeného vína.

Lékaři však varují, že ani ve jménu zdravotně prospěšných účinků bychom to neměli s pitím vína přehánět. Češi patří v požívání alkoholu ke skutečným přeborníkům. Dopřejte si tak nejvýše skleničku za den.

Nadměrné pití alkoholu totiž naopak přispívá k riziku předčasné smrti. Rovněž může snižovat kvalitu spánku nebo přispívat u mužů k rozvoji rakoviny prostaty.

 
Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Zdraví

Další články z rubriky Zdraví

Trpíte depresemi? Zapomeňte na prášky a běžte za zvířaty

Trpíte depresemi? Zapomeňte na prášky a běžte za zvířaty

Zatočte s depresemi přírodní cestou. Nejlepší antidepresivum není ta chemie, kterou polykáte, ale péče o zvířata. Zvíře dokáže pomoci s mnoha životními situacemi, jelikož má skvělý vliv nejenom na psychiku, ale také na zdraví a celkovou spokojenost.

Jak přirozeně pročistit a oživit naše tělo po zimě?

Jak přirozeně pročistit a oživit naše tělo po zimě?

Cítíte se po zimě vyčerpaní a hledáte cestu, jak si doplnit energii? Na trhu je spousta detoxikačních přípravků a čajů. Ale nejsnazší a zároveň nejúčinnější cesta je vždy ta vlastní. Kombinací dlouhých procházek přírodou spojenou se sběrem léčivých rostlin pro sebe uděláte úplně nejvíc.

10 osvědčených tipů, jak řešit poruchy spánku

10 osvědčených tipů, jak řešit poruchy spánku

Potýkáte se dlouhodobě s nedostatečným či nekvalitním spánkem? Nahlédněte s námi pod pokličku spánkovým poruchám. Kromě seznámení s druhy spánkových abnormalit přinášíme tipy, jak se s nimi vypořádat

Jak zvýšit své šance k otěhotnění

Jak zvýšit své šance k otěhotnění

Poté, co se rozhodnou mít dítě, se mnoho žen pokusí udělat vše pro to, aby počaly během dalšího cyklu. Je však důležité si uvědomit, že otěhotnění může nějakou dobu trvat. Zdravá třicetiletá žena má každý měsíc jen 20% šanci na otěhotnění. Je normální, že to trvá několik měsíců nebo déle. Pokud se snažíte otěhotnět, můžete podniknout několik kroků, jak zvýšit své šance k otěhotnění.

7 rad, jak na noční pocení

7 rad, jak na noční pocení

Mám pocit, že hodně lidí se s tímto problémem setkalo. A určitě si říkáte fuj, jak na to. Berete to jako problém, který je pro vás samotné ošklivý, ale nemá cenu se tím zatěžovat. Víte, kolik lidí tímto trpí?


Další články z rubriky Zdraví