Clubhouse: Nová sociální síť pouze pro vyvolené

Clubhouse: Nová sociální síť pouze pro vyvolené
V posledních týdnech se internetem řítila nová sociální síť Clubhouse. Přestože je aplikace teprve ve fází testování, její hodnota již dosáhla miliardy dolarů. O co jde a jak se na síť také přidat?

Klub vyvolených 

Aplikace Clubhouse byla spouštěna v dubnu minulého roku ve verzi pro iOS. Vývojáři nemohli zvolit lepší načasování, díky pandemii koronaviru popularita sociálních sítí v tomto období strmě vzrostla. Zpočátku měla úzký kruh uživatelů, který se do konce roku rozrostl na půl milionu registrovaných, včetně několika amerických celebrit. Stále se však jednalo o aplikaci pro „vyvolené“, nestačí ji totiž stáhnout a zaregistrovat se, musíte dostat pozvánku. Každý nový uživatel může takové pozvánky rozeslat pouze dvě.

Zásadní zlom přišel, když svoji pozvánku obdržel také Elon Musk a připojil se do jedné ze show. Teprve v letošním roce tak o Clubhousu bylo slyšet i v České republice a každý stál o pozvánku. Na internetu se dokonce začaly za několik stovek korun prodávat. Co je může být na sociální síti tak výjimečné, že by si za ni uživatelé zaplatili? Na atraktivitě Clubhousu přidává samotný fakt, že není tak snadno dostupná. Vývoj aplikace pro Android navíc vývojáři oznámili teprve letos v lednu.

 

Interaktivní podcast 

Samotný princip aplikace není vůbec složitý. Nečekejte nic jako Twitter nebo Facebook, žádnou teď ani zprávy zde nejsou. Celý obsah tvoří pouze živé vysílání rozhovorů nebo diskuzí. Kdokoli si zde může založit místnost, kam se mohou připojit ostatní uživatelé a společně diskutovat. Vše probíhá prostřednictví hlasu, není zde žádná vizuální stránka, neexistují komentáře ani lajky. Probíhají zde všemožné diskuze, rozhovory se známými osobnostmi nebo jen zkrátka přátelské „pokecy“. 

V době, kdy jsou podcasty jednou z nejoblíbenějších platforem, jde o naprosto unikátní zábavně-vzdělávací koncept. Pod pozlátkem se ale síť střetává s realitou. Přestože je registrace možná až od osmnácti let, velkou část registrovaných tvoří děti. Většina místností tak nenaplňuje představu o kvalitní diskuzi a zároveň na druhé straně stojí místnosti, kde se debata sice vede, ale pro moderátora jste pouze jeden z desítek, možná stovek diváků, a na pódium vás nevyvolá. Do diskuzí se tak většinou vůbec nemáte možnost zapojit a místnost pro vás nemá větší smysl než obyčejný podcast.