Quinoa: Jak připravit a zařadit do jídelníčku tuto superpotravinu
Foto: Elena Schweitzer / shutterstock

Quinoa: Jak připravit a zařadit do jídelníčku tuto superpotravinu

Quinoa je superpotravina bez lepku, na kterou již staří Inkové nedali dopustit! Po tomto článku ji zařádíte do svých zásob a jídelníčků i vy.

Surovina pro všechny

Semena merlíku čínského oplývají lahodnou chutí. Jsou přímo nasáklé bílkovinami a výživnými látkami jako je hořčík, vitamín B2 nebo železo. Pokud musíte dodržovat diabetickou stravu, pak je tato potravina právě pro vás – má glykemický index pouhých 35. Oblíbená je i u celiaků, a to díky tomu, že neobsahuje lepek, a je skvělou náhražkou těstovin.

Zdroj: Autor: Elena Shashkina / Shutterstock

Kam quinou zařadit ve svém jídelníčku?

Je to velmi jednoduché, můžete začít například tím, že quinoou nahradíte rýži.

Dál ji můžeme použít:

  • jako zahušťovadlo polévek,
  • do bramboráků,
  • do zeleninových salátů,
  • či jí nahradit až 10 % mouky.

Připravte si pokrm snů

Na to, jak správně uvařit quinou je na internetu nespočet receptů, nám se nejvíc osvědčil tento postup, který se skládá z 2 jednoduchých kroků.

Namočte ji alespoň na 5 minut, pomůže to uvolnění výživných nutričních látek a zkrátí doby vaření, navíc získáte lépe představu o tom, kolik jí ve finále bude mít. Dalším bodem je vaření ve vývaru. Mnohem lépe ji ochutí a výsledek bude efektivnější.

Bílá, červená či černá?

Quinou můžete koupit ve třech barvách – není nic úžasnějšího, než když jí podtrhnete krásu vašeho pokrmu. Vybírejte s ohledem na to, jakého designu či výsledného efektu chcete na talíři docílit. Lahodné jsou totiž všechny stejně!

Naštěstí se dá pořídit v každém supermarketu nebo zdravé výživě. Tak si připravte peněženku, tašku a pospíchejte doplnit zásoby.

Zdroj:

  • autorský text
Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy