Výběr potravin při redukční dietě - co je vhodné, co omezit a čemu se raději vyhnout úplně?
Foto: kitzcorner / Shutterstock

Výběr potravin při redukční dietě - co je vhodné, co omezit a čemu se raději vyhnout úplně?

Nadváha a obezita jsou jednou z hlavních příčin mnoha chorob. Pokud jste se rozhodli zhubnout, máme pro vás několik rad, na které potraviny se zaměřit, aby byla vaše snaha úspěšná.

Pokud jste se rozhodli snížit váhu pomocí redukční diety, těmto jídlům, se raději vyhněte:

  • Hranolky a chipsy. Celé brambory jsou zdravé a syté, ale hranolky a bramborové lupínky nikoli. Jsou velmi kalorické a většinou jich sníte příliš.
  • Slazené nápoje. Cukrem slazené nápoje, jako jsou limonády, jsou jednou z nej nezdravějších potravin na světě. Jsou silně spojovány s přibýváním na váze a při nadměrné konzumaci mohou být i zdraví nebezpečné. Přestože slazené nápoje obsahují velké množství kalorií, váš mozek je neregistruje tak, jako v pevné stravě. 
  • Bílé pečivo. Rohlíky a běžný chléb se vyrábí z velmi jemné pšeničné mouky a může zvýšit hladinu cukru v krvi a vést k přejídání. Existuje však mnoho jiných druhů chleba, které můžete jíst, vyzkoušejte třeba celozrnný nebo žitný chléb.
  • Většina ovocných džusů. Ovocné šťávy a džusy mají vysoký obsah kalorií a přidaného cukru, ale obvykle neobsahují žádnou vlákninu. Pokud si přece jen chcete ovocný džus dát, hlídejte množství přidaného cukru a džusy řeďte vodou.
  • Pizza. Komerčně vyráběná pizza se často vyrábí z vysoce rafinovaných a zpracovaných surovin. Domácí pizza ze zdravějších surovin je mnohem lepší volbou.
  • Většina alkoholických nápojů. Pokud se snažíte zhubnout, možná byste měli zvážit omezení konzumace alkoholu nebo jeho úplné vynechání. Záleží také na typu alkoholického nápoje. Pivu se raději obloukem vyhněte a dejte si spíše vinný střik nebo skleničku kvalitního červeného vína.
  • V neposlední řadě se samozřejmě vyhněte všem cukrovinkám a snažte se omezit konzumaci průmyslově zpracovaných potravin.
Strava by měla obsahovat co nejvíce ovoce a zeleniny, Zdroj: Asya Nurullina / Shutterstock

Zcela jistě víte, že vaše strava by měla obsahovat co nejvíce ovoce a zeleniny. Volit libové kvalitní maso a celozrnné pečivo.

Níže uvádíme ještě 3 potraviny, na které se často zapomíná a do svého jídelníčku byste je měli určitě zařadit: 

  • Celer.  Celer obsahuje velké množství antioxidantů, které snižují zánětlivost a pomáhají bojovat proti škodlivým volným radikálům, které přispívají ke vzniku chronických onemocnění a rakoviny. Celer také obsahuje sloučeninu zvanou "apiuman", která prokazatelně podporuje zdraví trávicího traktu, metabolismus tedy může pracovat efektivněji a pomáhat při hubnutí.
  • Jablka. Jablka jsou bohatá na antioxidanty, které pomáhají zbavovat tělo toxinů, jež mohou přispívat k zánětům v těle a nežádoucímu přibývání na váze. Obsahují také hodně vlákniny a jsou tudíž ideální dopolední svačinou.
  • Oves. Šálek vydatných ovesných vloček obsahuje kromě 4 gramů vlákniny, která vám spolehlivě zaplní břicho, také tolik bílkovin jako jedno vejce. Jinými slovy, tato oblíbená snídaně je vynikajícím nástrojem pro hubnutí. 

 

Zdroje:

Autor: Jan Říha
Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy