Ferrari: Kde se vzal kůň na přední kapotě aneb historie a zajímavosti skvělé značky
Foto: yousang / Shutterstock.com

Ferrari: Kde se vzal kůň na přední kapotě aneb historie a zajímavosti skvělé značky

Ferrari: Kde se vzal kůň na přední kapotě aneb historie a zajímavosti skvělé značky Další fotografie v galerii >
Foto: yousang / Shutterstock.com

Ferrari je nejznámější italskou značkou na světě. O této legendární značce existuje mnoho zajímavostí. Ferrari je synonymem síly, rychlosti, designu, stylu, krásy a úspěchu.


V soutěži nejvýznamnějších značek se opakovaně „Ferrari“ umisťuje na předních pozicích a často i vyhrává a nechává za sebou značky jako Rolex, Disney a Coca Cola.

Historie

Společnost založil Enzo Ferrari v Maranellu krátce po válce v roce 1947. Od té doby vyrábí vysoce kvalitní sportovní a závodní vozy. Historie této značky však sahá mnohem dál, a to až do roku 1929, kdy vznikla závodní stáj Ferrari, která se od té doby účastnila všech ročníků závodů Formule 1. Je rekordním držitelem titulů mistrů světa, a to i přesto, že se stáji poslední roky nedaří tak, jak byla zvyklá. V krásných a rychlých vozech závodili jezdci zvučných jmen: Alboreto, Schumacher, Alonso, Andretti, Ascari, Fangio, Farina, Prost, Lauda, Villneuve, Vettel.

Symbol značky

Oficiálním symbolem značky je vzpínající se kůň. Je to památka na italského pilota první světové války Francesca Baracca, který ho použil na svém letadle. Baracca byl nejlepším italským stíhacím pilotem s 34 ověřenými vyhranými souboji ve vzduchu. V roce 1918 se nevrátil z bojového letu.

Pokud jde o barvu, kterou se vozy z Maranella vyznačují, je zde široká škála odstínů červené od původní „červené Alfa“ po dnešní standardní „červenou Corsa“.

Za exkluzivitu lidé rádi zaplatí

Pro představu úspěšnosti značky uveďme příklad jednoho z úspěšných let nedávné doby, kdy se prodalo 7195 automobilů s ročním obratem 2251 miliard eur. Největší poptávka je v Severní Americe, kde se běžně prodává přes 2000 těchto luxusních automobilů ročně.

V roce 2013 se společnost rozhodla vyrábět omezený počet vozů, aby si zachovala exkluzivitu. V roce 2015 se na podzim společnost dostala na newyorskou burzu a začátkem roku 2016 i na italskou. V novodobé historii je to velice ekonomicky stabilní společnost a „tahoun“ italské ekonomiky.

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Novinky

<< Předchozí článek Další článek >>