Dukanova dieta, hit poslední doby: Slibuje nejen shození nadbytečných kil, ale také udržení váhy

Dukanova dieta, hit poslední doby: Slibuje nejen shození nadbytečných kil, ale také udržení váhy
Dukanova dieta spočívá v omezení sacharidů a doplnění bílkovin. Je to hit posledních let a vyznávají ji mnohé slavné osobnosti. Kate Middleton, Jennifer Lopez nebo Nicole Kidman.

Dukanova dieta

Tento způsob hubnutí vychází z knihy Dukanova dieta od odborníka na výživu Dr. Pierre Dukana. Dieta je rozdělena do 4 fází, v nichž jsou povolené a zakázané potraviny. Nutností je dostatečný pitný režim v průběhu celé diety. Systém této diety je založen především na vynechání sacharidů ze stravy a zvýšený příjem bílkovin.

1. fáze: Útok

Trvá 2 – 10 dnů a je povoleno konzumovat pouze bílkoviny. Různě upravované libové maso. Můžete jej vařit, dusit nebo péct. A také vejce, ty obsahují velké množství bílkovin, můžete však jíst jen bílky. Žloutky je možné jíst jen 4 kusy za týden. Bílkoviny doplňují nízkotučné sýry a jogurty.

Tyto potraviny doplňuje jedna čajová lžička otrub denně, aby se usnadnilo vyprazdňování střev a také minimálně dva litry vody na den. Jestliže držíte první fázi diety více, než 5 dní, dodávejte tělu vitamíny v doplňcích stravy.

Nesmíte jíst brambory, těstoviny, pečivo, rýži, alkohol, ovoce, zeleninu, tučná jídla, kachní a vepřové maso.

Ve druhé fázi diety můžete k bílkovinám přidat také zeleninu, Zdroj: Luca Santilli / Shutterstock

2. fáze: Dosažení váhy, po jaké toužíte

V této části diety můžete k bílkovinám přidat také zeleninu. Maso a vejce doplňujte optimálním množstvím zeleniny. Můžete také střídat dny, kdy budete jíst jen bílkoviny nebo jen zeleninu. Tímto způsobem budete jíst až do doby, kdy dosáhnete své požadované váhy. Stále užíváte ovesné otruby denně po dvou lžičkách.

Zeleninu, kterou můžete konzumovat, jsou rajčata, okurky, brokolice, chřest, mrkev, papriky, cibule, ředkvičky, špenát, dýně, pórek, zelí, houby, celer a fenykl. Doporučen je také pravidelný pohyb jednou denně alespoň 30 minut.

3. fáze: Upevnění váhy

V této fázi už můžete jíst i ovoce. Avšak často nastává jo-jo efekt, takže si hlídejte, abyste to nepřeháněli. Ovoce obsahuje hodně fruktózy. Můžete přidat také potraviny obsahující škrob, které jste měli zakázány v první fázi. Jedenkrát týdně byste měli zařadit den, kdy budete jíst jen bílkoviny.

 4. fáze: Udržení stabilní váhy

Tato fáze trvá po celý zbytek života. Celá dieta spočívá v tom, abyste se naučili naslouchat svému tělu a pochopili, co vám dělá dobře a co ne. Odlišovat jednotlivé složky potravin a jejich vliv na vaše tělo. Neměli byste vynechávat užívání otrub pro lepší trávení a také udržovat pravidelný pohyb. Kdykoliv máte možnost se hýbat, využijte ji. Nejezděte výtahy, ale choďte po schodech.

Dukanova dieta se dá držet celoživotně, je zde však riziko, že by vám ve stravě mohly sacharidy chybět a s tím je spojen nedostatek vitaminů. Rozhodně se držte návodu a dietu nepřehánějte. Naučíte se tak postupně zdravému životnímu stylu a dodržování pravidelného pohybu.

 

Zdroje: