Jak se začít zase hýbat po dlouhé pauze a nastartovat hubnutí
Foto: Drazen Zigic / Shutterstock

Jak se začít zase hýbat po dlouhé pauze a nastartovat hubnutí

Pokud jste ještě před rokem a půl žili aktivním životem a nemuseli jste řešit fyzickou kondici a nadváhu, tak možná i vy v současné době obcházíte zrcadlo obloukem a vašim nejoblíbenějším oblečením se staly tepláky.

Kromě zvýšené konzumace alkoholu také tloustneme a i lidé, kteří si rádi ještě před koronavirem zašli zacvičit, dnes mají problém s dostatečným množstvím pohybu. Životy mnoha lidí se změnily, a to nejpraktičtější řešení současné situace je zatnout zuby a přizpůsobit se.

Zacvičit si může každý sám, je jedno, zda je to doma v obýváku, nebo na louce za domem či v městském parku.

Zdroj: Autor: Elena Nichizhenova / Shutterstock

Je dobré pár věcí vědět:

Řada lidí má dobrý úmysl sportovat, ale po celém dni, a je jedno jestli v práci nebo doma s dětmi, už chybí síla. Únava a stres ze současné situace moc náladu nezvednou. Děti jsou největšími poklady, ale doma už byly dlouho a špatné zprávy ze všech stran dokážou vzít lidem sílu. Je potřeba si jen přeorganizovat den.

Dejte si bylinkový čaj, protáhněte se, přečtěte si, co je nového a potom teprve cvičte nebo běhejte.

Řešením může být ranní cvičení. Pokud se vám brzy po ránu nechce vystrčit z postele ani nos (obzvláště, když nemusíte), měli byste o cvičení něco vědět. Každá fyzická námaha produkuje obrovské množství endorfinů. To jednoduše řečeno znamená, že cvičení vždy zlepší náladu, vyvolá pocit síly a touhu po aktivní činnosti (prostě vás to pěkně nakopne). A jsou na to studie.

Pokud se rozhodnete si ráno přivstat a když ještě všichni spí, věnovat se sobě, musíte také vědět, co na to váš organismus. Nutně musíte dát složitému systému, kterým naše tělo je, alespoň půl hodiny na zahřátí. V noci ve spánku máme pomalejší krevní oběh, mírnější tělesnou teplotu, odpočívají i ostatní naše orgány. Dejte si bylinkový čaj, protáhněte se, přečtěte si, co je nového a potom teprve cvičte nebo běhejte.

Zatímco během dne a večer, kdy už tělo nabralo energii z jídla, prvních dvacet minut cvičení organismus funguje na nabrané zásoby a teprve po 20. minutách začne spalovat tuky, ráno je to trochu jiné. Organismus už dobrých deset hodin žádnou dávku energie nedostal, a proto když začnete cvičit, rovnou začne brát energii z tukových zásob.

Podle odborných výzkumů bylo prokázáno, že lidé, kteří si ráno pořádně zacvičí, spotřebují v průběhu dne mnohem méně kalorií než lidé necvičící.

Zkuste si jednou ráno přivstat a uvidíte, zda na vás cvičení bude mít požadovaný efekt dobré nálady a načerpání síly.

Zdroj:

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy