Jakým barvám se v interiéru vyhnout. Budete se divit

Jakým barvám se v interiéru vyhnout. Budete se divit
Chystáte se na výmalbu svého bytečku? Zajímali jste se někdy, jak dokáže obyčejná barva působit na psychiku lidí? Ne všechny barvy se totiž hodí například do ložnice či koupelny. Proto jsme si pro vás připravili malý seznam, co vám s výběrem interiérových barev pomůže.

Nepoužívejte bílou v koupelně

Bílá barva je stále populárnější při výmalbě v koupelně. Jenže skutečně bílá bude jenom chviličku, brzy se na ní začnou objevovat skvrny – ač se to nezdá, koupelna se řadí mezi nejšpinavější místnosti v domě. Zkuste být odvážnější a vyzkoušejte výraznější barvy jako je oranžová nebo korálově růžová. Podle odborníků vám volba vaší barvy umožní být sami sebou.

Na bílou zapomeňte i v kanceláři

Bílá barva často vede k namáhání očí a může vás docela unavit – zvláště, pokud pracujete hlavně na počítači. Bílé prostředí také u lidí způsobuje úzkost.

Červená do ložnice nepatří

I když červená barva patří mezi nejoblíbenější barvy, podle odborníků nepatří do ložnice. Tato barva vyvolává velmi silné emoční a fyzické reakce – a to určitě ne příjemným způsobem. Důvodem je skutečnost, že naše mozky byly zapojeny, aby měly viscerální reakci na červenou – stejná barva naší krve. A jelikož je to barva, která člověka povzbuzuje, ložnici by měla vévodit taková, která spíše uklidňuje.

Pozor na hnědou v obýváku a malých místnostech

Dnes je velmi trendy i hnědá barva, zvláště její kombinace odstínů. Ovšem pozor, jestli je místnost malá, sáhněte po barvě, co pokoj opticky zvětší a projasní. V malé a tmavé místnosti byste se cítili depresivně.

Šedá do kuchyně? Rozhodně ne!

Šedá je v současnosti bezpochyby módní barva a každý se ji snaží používat v odstínu, který se mu líbí nejvíce. Použití tmavších odstínů šedé v kuchyni však není dobrý nápad. Podle odborníků pak člověk nemá chuť k pohostinnosti, je v depresích, a dokonce navštěvuje ledničku častěji než kdy jindy.

Samozřejmě konečný výběr barev je na každém z vás, takže volte i podle toho, jak samotná barva působí přímo na vás.