Jak zaručeně zahnat únavu a být během dne vitálnější
Foto: Syda Productions / Shutterstock

Jak zaručeně zahnat únavu a být během dne vitálnější

Je normální občas být trochu pomalejší, obzvlášť pokud to přeženeme s ponocováním. Ale pokud nám každodenní únava brání ve vykonávání povinností, je čas přehodnotit své zvyky.

Upřednostňujte spánek

Někdy se snažíme do 24 hodin vměstnat více aktivit než odpočinku, ale to se nevyplácí. Spánek je stejně důležitý jako správné stravování a cvičení. 

Omezte kofein a alkohol

Větší množství kofeinu a alkoholu může vést k ospalému začátku dne. Pokud se již vitální neprobudíte, jen těžko budete naplánované aktivity během dne dohánět. Ranní nálada se s námi často vleče do pozdního odpoledne a bohužel tak roztáčí začarovaný kruh. 

Omezte sacharidy a doplňte bílkoviny

Zařaďte bílkoviny do každého jídla a vyhněte se velkému přísunu sacharidů. V praxi to může vypadat tak, že místo koblihy posnídáte míchaná vejce, jogurt s ovocem nebo toast s arašídovým máslem. 

Buďte aktivní

Pohyb a cvičení stimuluje a zlepšuje náladu. Necvičte těsně před spánkem, ale spíš v podvečerních hodinách. Nemáte-li přes den na cvičení čas, zkuste alespoň vyjít schody, zajít na nákup po svých nebo udělat pár dřepů.

Pijte dostatek vody

Zdroj: Autor: Krakenimages.com / Shutterstock

Dehydratace může vést k únavě a podrážděnosti. Zkuste zvýšit příjem tekutin každodenními rituály. Vypijte sklenici vody hned po probuzení i před každým jídlem. Ke kávě nebo k vínu popíjejte vodu. A s sebou do práce vždy noste láhev vody. 

Najděte si čas na odpočinek

Každý den se alespoň krátce věnujte své oblíbené činnosti. Přečtěte si úryvek z oblíbené knihy, poslouchejte oblíbenou hudbu, s partnerem si dopřejte masáž nebo pozorné doteky nebo se věnujte svému koníčku.  

Buďte optimističtí

Pokud vás zaplavují pochmurné myšlenky, naučte se krátké meditační cvičení, které můžete zařazovat v průběhu celého dne. 

Pokud vám od únavy tyto malé, ale významné změny nepomohou a vaše ospalost se stane obtížně zvladatelnou, poraďte se se svým lékařem, který vyloučí zdravotní nebo psychický problém. 

Zdroj:

  • autorský text
Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy