Jak přibrat na váze? Podváha může mít rizika
Foto: TunedIn by Westend61 / shutterstock

Jak přibrat na váze? Podváha může mít rizika

Jak přibrat na váze? To je přece velice prosté. Stačí sníst tabulku čokolády, pytlík slaných brambůrků nebo si opéct buřta a zapít to žejdlíkem lahodného piva. A to opakujte každý den. Tak takhle, dámy a pánové, co jste vyhublí až na kost, rozhodně NE!

Rozšířeným faktem stále zůstává, že drtivá většina žen i mužů řeší opačný problém, a to ten, že chtějí zhubnout. Tato majorita by možná zakroutila hlavou nad titulkem a obsahem tohoto článku. Vždyť kdo by si nepřál být hubený a nijak se při tom neomezovat? Hubení lidé můžou sníst cokoliv a kdykoliv během dne a nepřiberou ani gram. Nemusí trávit hodiny úmorným cvičením a plavková sezóna je pro ně jen dalším obdobím v roce. Vyvstává tedy otázka, proč by chtěl vůbec někdo takový přibrat? To přece nedává smysl. 

Zdroj: Autor: Anastassiya Bezhekeneva / Shutterstock

Opak je pravdou. Tak jako obézním dává smysl zhubnout, tak je pro hubené podvyživené klíčové nějaké to kilo přibrat. A to hned z několika podstatných důvodů:

Zdravotní rizika 

Podvyživené tělo v podstatě nemá z čeho čerpat. A tím trpí celkový metabolismus. Cítíte se víceméně stále unavení, bez energie, trpíte chladem, jste podráždění a nejste schopni se soustředit. Vnitřním orgánům chybí tolik potřebné živiny, aby mohly správně fungovat. A tak dochází k vypadávání vlasů, třepení nehtů, třesu, špatnému vyprazdňování a celkovému chátrání a oslabení imunity. 

Tak jako obézním dává smysl zhubnout, tak je pro hubené podvyživené klíčové nějaké to kilo přibrat.

Pochroumaná psychika 

Hubení lidé se často nechají ukonejšit představou, že to s nimi zase není až tak zlé. Znenadání ale potkáte dávného známého, který se při pohledu na vaši propadlou tvář a vychrtlou postavu zhrozí a zeptá se: Nejsi nemocný? Jsi nějaký hubený. A to vás navrátí zpět do kruté reality a v tu chvíli byste se nejraději zamkli doma na deset západů a už nikdy nevylezli ven. Vždyť musíte vypadat hrozně. 

Ztráta chuti na intimnosti s vaším protějškem 

Vaše křehká psychika a pocit nepřitažlivosti nepřidá ani vaší sexualitě. Před partnerem se začínáte čím dál méně odhalovat, a když už se tak stane, všemožně si s vnitřním studem zakrýváte nejvyhublejší části těla nebo volíte polohy, při kterých vaše kosti vystavujete co nejméně na odiv. Vždyť se přece už nikomu nemůžete líbit. 

Podváha komplikuje otěhotnění

Stejně jako obezita i podváha, a to jak u žen, tak i u mužů, působí potíže s otěhotněním. S podvýživou u žen klesá podíl hormonů, které mají svůj zásadní vliv na pravidelnou menstruaci a úspěšné otěhotnění. U mužů zase klesá produkce kvalitních spermií. 

Ztráta sebevědomí a její vliv na okolí

Dlouhodobý pokles váhy a opakované neúspěchy s přibíráním se odrážejí i na vlastním vystupování a prezentaci vůči okolí. Přestáváte si věřit i v ostatních úkonech, a tak může klesat třeba vaše pracovní nasazení. Navíc na ostatní díky své tělesné konstituci a vnitřnímu pocitu selhání nevědomky působíte jako slabý jedinec a ostatní toho dokáží zneužít. Ztrácíte tak na vlastní stabilitě, důležitosti a důvěryhodnosti. 

Důvodů, proč se “kousnout” a začít na sobě pracovat je skutečně mnoho, co říkáte? Je to cesta trnitá, trnitější a delší než cesta úbytku váhy, ale není to nereálné. Všechny začátky jsou těžké, ale pokud překonáte vidinu toho, že se úspěch dostaví až za nějaký čas a věnujete pečlivost prvotní přípravě a plánům, po čase zjistíte, že to zase tak obtížné není. Chce to mít hlavně výdrž, silnou motivaci a jednou, až se dostaví výsledky, budete opět šťastnější. Pokud opravdu toužíte po vysněných kilech navíc, zdravějšímu vzhledu a nalezení svého zdravě sebevědomého já, pusťte se do toho. V našich dalších článcích se dozvíte, čím je potřeba začít, co jíst, jak cvičit a další užitečné rady. 

Zdroj:

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy