Ideální kardio cvičení na doma aneb proč začít skákat přes švihadlo
Foto: Shunevych Serhii / Shutterstock

Ideální kardio cvičení na doma aneb proč začít skákat přes švihadlo

Skákání přes švihadlo je výborným cvičením pro všechny, kteří chtějí posílit své tělo a na trénink mají minimum času. Deset minut obyčejného skákání je stejně efektivní jako když si jdeme na třicet minut zaběhat. Jaké další výhody kromě spalování kalorií skákání přináší?


Skákáním ke zdravému srdci

Každý, kdo skákal přes švihadlo déle než půl minuty, ví, že je to skvělý způsob, jak zvýšit srdeční frekvenci. I přestože je toto cvičení z nejvíce podceňovaných, může být dokonce účinnější než jiné formy kardio-cviků. Skákání přes švihadlo je výhodné i pro ty, kteří již podléhají riziku kardiovaskulárních onemocnění. Studie z roku 2018 publikovaná v Evropském magazínu aplikované psychologie zjistila, že pravidelné skákání přes švihadlo po dobu alespoň dvanácti týdnů snížilo rizikové faktory tohoto onemocnění u dospívajících dívek, které měly vysoký krevní tlak.

Skákáním k lepší fyzické odolnosti

Pravidelné skákání přes švihadlo také zvyšuje odolnost a pružnost svalů na nohou. Skákání nás nutí sladit pohyby horní a dolní části těla, díky tomu se naše tělo stane hbitějším a méně náchylnějším ke zranění. 

Skákáním k pevným kostem

Skákání přes švihadlo také posiluje hustotu kostí. Podle Mezinárodní nadace pro osteoporózu může být švihadlo prospěšné pro lidi s řídkými kostmi. Ti by se však měli před intenzivním tréninkem poradit se svým lékařem.

Skákáním k dobré náladě

Je jedno, zda skáčete přes obyčejné švihadlo, které vám zůstalo po dětech nebo si pořídíte speciální. Skákat přes švihadlo můžete téměř kdekoliv, v prostorném pokoji, na zahradě nebo v oblíbeném parku. Se švihadlem si můžete zpevnit celé tělo, zlepšit fyzickou kondici, dechovou výdrž a hlavně rozproudit energii, což vede k lepší náladě.

 
Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Další články z rubriky Cvičení

Nejlepší cvičení pro ženy ve středním věku – pojďte se hecnout a zacvičit si

Nejlepší cvičení pro ženy ve středním věku – pojďte se hecnout a zacvičit si

Předsevzetí do nového roku – pokračujete v nich nebo už jste je ženy ukončily? Ať už je odpověď jakákoliv, pojďte si tyto cviky vyzkoušet! Zpevníme tělo, shodíme nějaké to kilčo, ale hlavně se budete cítit plné energie.

Užitečné rady pro začínající běžce aneb z rychlochůze až na maraton

Užitečné rady pro začínající běžce aneb z rychlochůze až na maraton

Skvělý relax a nástroj pro lepší fyzickou kondici, to je běh. Pro udržitelné výsledky je ale třeba brát všechno pomalu a postupně, běh se stane koníčkem a tělo Vám poděkuje.

Zůstaňte fit i během lockdownu aneb cvičení na doma, které si zamilujete

Zůstaňte fit i během lockdownu aneb cvičení na doma, které si zamilujete

Zatočte se zimní leností, vytáhněte cvičící podložku a dejte si do těla alespoň doma v obýváku. Díky neomezeným možnostem tabaty může být každý domácí trénink zajímavý.

Oční jóga: Jak udržet oči ve formě a pozornosti po celý den

Oční jóga: Jak udržet oči ve formě a pozornosti po celý den

Většina z nás včetně dětí tráví velkou spoustu času u počítačů a obrazovek. Pohled jedním směrem zároveň naše oči unavuje a namáhá, oči po několika hodinách mohou začít pálit či slzet.

Lotosový květ: jak se dostat do téhle známé, avšak náročné pozice bez bolesti a zranění

Lotosový květ: jak se dostat do téhle známé, avšak náročné pozice bez bolesti a zranění

Lotosový květ je jedna z nejznámějších jóga pozic. Nejenže je zdraví prospěšná, ale je to i výborný sed pro provádění meditace. Z toho by se dalo snadno usoudit, že je tato pozice jednoduchá a pohodlná. Opak je ale pravdou. Začínající jogín se do ní nejspíš nedostane, a pokud ano, bude velmi trpět.


Další články z rubriky Cvičení