Jak to Madonna dělá, že i přes pokročilý věk je tak vitální a ve výborné formě
Foto: s_bukley / Shutterstock

Jak to Madonna dělá, že i přes pokročilý věk je tak vitální a ve výborné formě

Madonna v mládí platila za rebelku, ve skutečnosti to byla její pracovní image, kterou vytvářela. Většinu svého života se o sebe pečlivě starala. Velký důraz kladla na stravu a fyzickou aktivitu. Velkou část života striktně dodržovala makrobiotickou dietu, která se pro ni stala životním stylem.

Madonna byla, a stále je, jednou z nejoblíbenějších popových zpěvaček na světě, která se ani po 40leté kariéře ještě nechystá do důchodu. Madonna byla vždy svá a její kariéra a přirozený talent nejsou rozhodně to jediné, co si zaslouží obdiv.

Ve skutečnosti dosáhla nedávno svých 63 let se záviděníhodnou postavou a s dobrým zdravím.

Jaká je ale dieta, kterou Madonna dodržuje, aby směle mohla ve fyzické kondici soutěžit s vrstevnicemi své dcery?

Madonna a její disciplína

I přesto, že své módní a taneční kreace tato hvězda trošku přehání, její svěží a mladistvý vzhled ji nelze upřít. V tomto věku ženy odchází do důchodu a začínají si zvykat na první příznaky stáří.

Zdá se, že pro jednu z nejslavnějších zpěvaček na světě čas plyne pomaleji, a tudíž i pomaleji stárne. Madonně sice přibývají vrásky, má ale stále hbitou, silnou a vitální postavu. Jaké je však její tajemství pro udržení tak evidentní fyzické a psychické pohody? Madonna dodržuje už léta stejnou dietu, která už je v jejím případě životní filozofií. Nezkouší žádné nové, ani drastické diety, protože si zvolila takovou cestu, která ji vyhovuje a neškodí. Na první pohled je jasné, že je to přesně to, co jí pomáhá.

Jedná se o typ stravy, který věnuje zvláštní pozornost kvalitě potravin, jejich výživným hodnotám a přirozenému a zdravému původu. Popové hvězda propadla makrobiotické stravě dávno předtím, než se mezi celebritami stalo populární držet a propagovat všemožné diety.

Makrobiotická strava přináší mnoho výhod nejen tělu jako takovému, ale také vlasům, pokožce a duševnímu zdraví.

Vlastně nejen Madonna našla v tomto způsobu života zálibu, přestože nejde o žádný módní výstřelek, ale o poměrně starý způsob prospěšného životního stylu, který oceňoval například i John Lennon.

Prvním pravidlem makrobiotické diety je přísná konzumace potravin přírodního původu a z ekologického zemědělství. Vždy se upřednostňují lokální a sezónní potraviny. Základem stravy je ovoce, zelenina, celozrnné obiloviny, potraviny bohaté na vlákninu, jako jsou luštěniny, fermentované sójové produkty a klíčky. Jde o konzumaci menších porcí jídla. Makrobiotika se nezříká striktně masa, ale v jídelníčku se objevují spíše netučné ryby a mořské plody. Právě kvůli možnosti v malém množství konzumovat maso se nemluví o vegetariánství. Co je ovšem naprosto zakázané je konzumace sycených nápojů, alkoholu a kávy. Do makrobiotického jídelníčku nepatří ani cukr a sůl. Je ale jasné, že k úplnému odstranění soli je třeba čas a také pevná disciplína. Na druhou stranu největší problém s neslanou stravou je spojený s konzumací masa, takže pokud se maso moc v jídelníčku nevyskytuje, není úplně těžké zeleninová jídla dochutit bylinkami a pepřem a místo soli si vychutnat čistou chuť kvalitní zeleniny.

Celkově jde o zdravou výživu, která není nijak drastická a organismu přináší detoxikaci a zlepšení celkového stavu. Pro ještě lepší efekt je potřebné ke změně stravovacích návyků přidat i fyzický pohyb.

Makrobiotická dieta nejen pro hubnutí

Makrobiotická strava není jednoduchá dieta, je to skutečný způsob přemýšlení o jídle a vlastních návycích. Tato dieta ve skutečnosti dodržuje zásady Jin a Jang (zenový buddhismus), a tak rozděluje potraviny na dvě části: zásadité a kyselé, které, zvolené správným způsobem, vedou k psychofyzické rovnováze. 

Ve skutečnosti je její původ v Japonsku a je spojována s dlouhověkostí. Během období Edo (17. až 19. století) v Japonsku měli rolníci stravu založenou na dvou surovinách – rýži a sóji. Podle některých zastánců makrobiotiky většina světové populace v minulosti jedla stravu založenou především na obilí, zelenině a dalších rostlinách, a proto je pro člověka velice vhodná a přirozená.

Makrobiotická strava není jednoduchá dieta, je to skutečný způsob přemýšlení o jídle a vlastních návycích.

Makrobiotika v kuchyni

Kuchyňské náčiní by mělo být vyrobeno z určitých materiálů, jako je dřevo, bambus nebo sklo, přičemž je třeba se vyvarovat některých materiálů, včetně plastů, mědi a nepřilnavých povlaků. Neměly by se používat ani klasické elektrické a mikrovlnné trouby.

Zdroj:

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy