Nejdražší parfémy, o kterých si většina smrtelníků může nechat jen zdát

Nejdražší parfémy, o kterých si většina smrtelníků může nechat jen zdát
Kromě vůní dostupných většině spotřebitelů existují i parfémy, které bychom mohli označit jako opravdový luxus. Pojďme se společně podívat na ty nejdražší, které kdy vznikly.

Jak je možné, že parfémy mohou být tak závratně drahé? To závisí nejen na značce a struktuře, z níž je vůně vyrobena, ale také na kvalitě použitých surovin a zvláštnosti obalu či aranžmá, jak by se v případě nejdražšího parfému na světě spíše hodilo poznamenat.

Ty nejdražší parfémy jsou i velmi vzácné a je velice obtížné je sehnat. Vyrábí se jako unikáty nebo v omezené edici a právě malé množství tajemných vonných flakónů dělá parfém ještě vzácnějším.

Absolutní jedničkou ve světě parfémů je Shumukh, duch Dubaje

Parfém rozhodně nenajdete v kabelkách hollywoodských hvězd. Má totiž dost nepraktické balení. Jde vlastně o velice vzácné umělecké dílo.

Parfémy The Spirit of Dubai Parfumes od Nabeel jsou tou nejluxusnější značkou vůní ze Spojených arabských emirátů. A právě Shumukh od této značky je nejdražší a nejluxusnější parfém na světě, jehož cena je 1,3 milionu dolarů.

Tento unisex parfém je zapsaný v Guinnessově knize rekordů a je prezentovaný jako symbol Dubaje. Je ozdobený 3571 diamanty, zlatem, stříbrem, perlami, topazem a celé mistrovské dílo měří 1,97 m. Jde o kombinaci parfému a šperku. Celé dílo zpodobňuje 7 základních designových prvků vyprávějících příběh emirátů.

Pojďte se pokochat vůní uzavřenou v křišťálovém flakonu Murano, která je slavnou italskou značkou skla. Je zdobená zlatým sokolem, arabskými koňmi, růžemi a glóbusem. Právě zde je celkem 38,55 karátů diamantů, obří perly, 2,5 kg 18karátového zlata a 5,9 kg čistého stříbra. Celá kompozice je na polstrovaném stojanu.

Shumukh se skládá z nejjemnějších přírodních surovin pocházejících z nejvzdálenějších koutů země a vytváří vůni, která je nezapomenutelná i fascinující. Obsahuje tóny jantaru, santalového dřeva, pižma, vzácného čistého indického agarového dřeva, turecké růže, pačuli ylang-ylang a kadidla. Vůně podle odhadů vydrží na kůži déle než 12 hodin. 

Samotnou vůni vytvořil ve Spojených arabských emirátech Asghar Adam Ali, předseda představenstva a hlavní parfémář značky Nabeel Parfumes Group. O „obal“ se postarali řemeslníci z Itálie, Francie a Švýcarska.

Shamukh byl vytvořený pro specializovaný trh a jde spíše o umělecké dílo, než o parfém.

Clive Christian No.1 Imperial Majesty

Komerčně dostupný nejdražší parfém je potom podle Guinnesových rekordů Clive Christian No.1 Imperial Majesty. Byl uvedený na trh v 10 lahvích v roce 2005 za 165 tisíc liber. Balení mělo 500 ml a v ceně bylo i doručení prostřednictvím Bentley.

 

Golden Delicious Million Dollar 

V roce 2011 uvedla společnost DKNY na trh parfémovou láhev Golden Delicious Million Dollar o objemu 100 ml, vyrobenou ze žlutého a bílého zlata a pokrytou 2700 diamanty a 183 žlutými safíry. Slogan uváděl, že jde o první vůni na světě za milion dolarů. Láhev se prodala na aukci a výtěžek šel na charitu.

 

Le Monde sur Mesure

V roce 2018 se objevil parfém Le Monde sur Mesure francouzské společnosti Morreale Paris s láhví zdobenou 2 kg zlata a s 1000 diamanty, která byla prodána za 1,435 milionů liber.

V přepočtu na 1 ml parfému ale zůstává nejdražším parfémem Shamukh.

 

Zdroj: